sunnuntai 18. syyskuuta 2016

Virtaava asento on Kehoäly® -liikesarjan perusta


Kehoäly on aidompaa ja pysyvämpää hyvinvointia. Tiesitkö tämän?

Virtaava asento edestä.
Kehoäly® -liikesarja on Elävöittävän liikesarjan pidempi ja monipuolisempi versio. Molemmat perustuvat kokonaisuudessaan Kehoäly® -menetelmän Virtaavaan asentoon. Kehoäly-liikesarja tehdään Virtaavasta asennosta, liikkeet aloitetaan siitä ja siihen palataan aina.

Virtaava asento on rento ja elinvoimainen. Kun seisomme siinä, olemme harmoniassa maan vetovoiman kanssa, ja sisäelimet, aivot sekä hermostomme saavat levätä ja palautua arjen rasituksesta. Virtaavan asennon avulla voit vapautua stressistä ja palauttaa kehossasi piilevän potentiaalisen Kehoälyn sille kuuluvaan arvoonsa.



Jalkojen linjaus.
Alussa Virtaava asento ja siinä pysyminen voi tuntua hauskan haastavalta. Se johtuu kehossa usein olevista jännitteistä ja virheellisistä kehon asennoista (eli parhaan elinvoimaisuuden kannalta huonosta/väärästä ryhdistä). Siksi Virtaava asento poikkeaa usein ihmisten normaalista asennosta. Virtaava asento on hyvin olennainen Kehoälyn harjoite, ja ehkä jopa Elävöittävän liikesarjan tärkein asia. 

Virtaava asento sivulta.
Virtaavassa asennossa on sisäelimillä mahdollisimman paljon tilaa, ja ne pystyvät rentoutumaan. Tästä syystä Virtaava asento on hyvin terveellinen. Kaikki Kehoäly -sarjan liikkeet alkavat tästä asennosta, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Liikkeiden aikana selkä, jalat ja pää pysyvät Virtaavassa asennossa, ellei niitä tarvita liikkeiden suorittamiseen. 

Kehoäly -liikesarjan lopuksi, sekä jaksojen välillä voit seistä hetken aikaa Virtaavassa asennossa tunnustelemassa kuinka energia virtaa miellyttävästi. 


Kehoäly® -liikesarja, ensimmäinen liike:

Virtaava asento 
Seiso jalat hartioiden leveydellä. Aseta varpaat kohtisuoraan eteenpäin. Jalan keskilinja osoittaa suoraan eteen (eikä suinkaan isovarpaat).


Pidä kehon paino tasaisesti molemmilla jalkapohjilla. Kummassakin jalassa paino on yhtä paljon päkiällä ja kantapäällä, sekä yhtä paljon niin sisä- kuin ulkosyrjällä.

Olkapäät ja kätesi ovat rennot. Ne roikkuvat vapaasti kehon sivuilla.

Selkä on rentona suorassa, aivan kuin joku nostaisi sinua aukileesta. Saman aikaisesti jalkapohjasi uppoavat maahan ja selkärankasi venyy rennosti lisää pituuttaan.

Koko keho on täysin rento ja hengitys kulkee vapaasti.

Voit käsilläsi hytkyttää vatsaa, selkää ja pakaroita tunnustellen, että ne ovat rentoina. Voit myös rapsutella kehoa sieltä, mistä hyvästä tuntuu ja mistä haluat saada elinvoimasi enemmän liikkeelle, esim päästä ja niskasta.



Tapio Sippoin neuvoo, kun haluat oppia lisää Kehoälyä.

Kehoäly®, Body Intelligence® = Good gain with tender gentle attitude. Kehoäly on työkykyä lisäävä ja stressiä vähentävä terveysmenetelmä, joka lisää kehoälyä ainutlaatuisella tavalla. Kehoäly® sisältää lempeää itsehoitoa, elinvoiman aitoa tunnistamista ja siitä tietoiseksi tulemista, hermostoa vahvistavaa harjoittelua, sekä monipuolista toimivaa terveysliikuntaa. 
Tässä lyhyt video.
Kehoälyn harjoittelussa yhdistyy fysioterapeuttinen itsehoito, psykoterapeuttinen kehotyö, sekä ihmisen luonnollisen elinvoiman tiedostaminen ja vahvistaminen. Kehoäly® ei ole fysioterapiaa eikä psykoterapiaa, vaan jotain huomattavasti kokonaisvaltaisempaa, psykofyysistä itsehoitoa kehotyöskentelyn keinoin.
Kehoälyn harjoittelun seurauksena on ainutlaatuisen vahva kehoälyn lisääntyminen. Kehoäly on myös työkyvyn säilyttämisen ja ylläpidon kannalta yksilön tärkein taito. Kehoälyn menetelmää kehitetään jatkuvasti Kehoälyn harjoittelun sisäisen laatutakuun mukaisesti, eli Creatio Aeterna -toimintatavan mukaisesti.