sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

Hauskan harjoittelun toimintatapa


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on Kehoälyn viisas ja järkevä toimintatapa eli Kehoetiikan uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa. 



Hauskan harjoittelun toimintatapa

Kehoälyn harjoittelu on aitoa itsensä kunnioittamista ja rakastamista. Kun tällainen asenne on Kehoälyn harjoittelussa läsnä, vain silloin voi puhua Kehoälyn tekemisestä. Harjoittele vain silloin, kun kykenet tiedostamaan/muistamaan kuinka hyvä olo Kehoälyn harjoituksesta tulee ja kuinka mukavaa sen harjoittaminen siksi on.

Ole rehellinen itsellesi, väistä itsepetosta. Jos huomaat harjoittelumotivaatiosi olevan hukassa, pysähdy hetkeksi miettimään miksi näin on. Tässä pohdiskelussa hyviä kysymyksiä ovat: ”Miksi aito itseni rakastaminen on niin vaikeaa?” ja ”miksi en arvosta terveyttäni tarpeeksi?”

Tiedämme, että Kehoälyn harjoituksia tekemällä tulee hyvä olo ja elinvoima vahvistuu. Joskus kuitenkin mielemme negatiiviset rakenteet, yhteiskunnan kautta tulevat ulkokultaiset suorituspaineet, vääristyneet liikunnalliset ”no pain – no gain” -harha-ajatukset (“ei tulosta ilman tuskaa”) ja muut vastaavat negatiiviset uskomukset saattavat häiritä tai vääristää Kehoälyn ja Terveysmeditaation harjoitusmotivaatiota ja siten kokonaisvaltaista olemustamme eheyttävää terveyden ylläpitoa.

Näistä negatiivisuuksista pääsee mukavasti irti, kun pohtii oman terveyden ja elämänilon perimmäistä motivaatiotaan. Kaikki haluavat lopultakin olla terveitä ja elinvoimaisia, ja tämän voi saavuttaa parhaiten aidosti itseään kunnioittamalla ja rakastamalla. Aidosti itseäsi kunnioittavassa mielentilassa tehty Kehoälyn harjoittelu on hauskaa.



 

perjantai 24. maaliskuuta 2017

Kehoetiikan toimintatapa


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on Kehoälyn harjoitteluun ja kehon hyvään kohteluun liittyvä, viisas ja järkevä toimintatapa eli Kehoetiikan uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa.



Kehoetiikan toimintatapa

Kehoälyn harjoituksia tehdessä, meditoidessa, terveysliikuntaa tai muutakin tehdessä ja kaikessa arkielämässä, sekä myös juhlahetkinä halutaan kohdella ja kohdellaan kehoa eettisesti oikein. Kehoälyn harjoittelutapa tukee elämää, terveyttä ja elämänlaadun kokemusta parhaalla mahdollisella tavalla. Mielelle, sielulle ja keholle annetaan terveellä parhaalla mahdollisella tavalla riittävästi arvostusta, kunnioitusta, huomiota, lepoa ja puhdasta hyvänlaatuista ravintoa.

Kehoälyn kehoetiikka ulottuu fyysisten harjoitusten ulkopuolelle elämänasenteessa ja elämänilon arvostamisessa. Mahdollisia epäterveitä ja huonolaatuisia asioita omassa elämässään on syytä osata havaita, sekä sen jälkeen luopua niistä ja korvata ne kehoeettisesti korkeilla ja arvokkailla elintavoilla.



Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat:
Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.



 

torstai 23. maaliskuuta 2017

Kehoälyn Hauskan harjoittelun toimintatapa


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on Kehoälyn Hauskan harjoittelun viisas, lempeä, myötätuntoinen ja järkevä, uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa.

Hauskan harjoittelun toimintatapa
 
Kehoälyn harjoittelu on aitoa itsensä kunnioittamista ja rakastamista. Kun tällainen asenne on Kehoälyn harjoittelussa läsnä, vain silloin voi puhua Kehoälyn tekemisestä. Harjoittele vain silloin, kun kykenet tiedostamaan/muistamaan kuinka hyvä olo Kehoälyn harjoituksesta tulee ja kuinka mukavaa sen harjoittaminen siksi on

Ole rehellinen itsellesi, väistä itsepetosta. Jos huomaat harjoittelumotivaatiosi olevan hukassa, pysähdy hetkeksi miettimään miksi näin on. Tässä pohdiskelussa hyviä kysymyksiä ovat: ”Miksi aito itseni rakastaminen on niin vaikeaa?” ja ”miksi en arvosta terveyttäni tarpeeksi?”

Tiedämme, että Kehoälyn harjoituksia tekemällä tulee hyvä olo ja elinvoima vahvistuu. Joskus kuitenkin mielemme negatiiviset rakenteet, yhteiskunnan kautta tulevat ulkokultaiset suorituspaineet, vääristyneet liikunnalliset ”no pain – no gain” -harha-ajatukset (“ei tulosta ilman tuskaa”) ja muut vastaavat negatiiviset uskomukset saattavat häiritä tai vääristää Kehoälyn ja Terveysmeditaation harjoitusmotivaatiota ja siten kokonaisvaltaista olemustamme eheyttävää terveyden ylläpitoa. Näistä negatiivisuuksista pääsee mukavasti irti, kun pohtii oman terveyden ja elämänilon perimmäistä motivaatiotaan. Kaikki haluavat lopultakin olla terveitä ja elinvoimaisia, ja tämän voi saavuttaa parhaiten aidosti itseään kunnioittamalla ja rakastamalla. Aidosti itseäsi kunnioittavassa mielentilassa tehty Kehoälyn harjoittelu on hauskaa.



Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat:Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.



keskiviikko 22. maaliskuuta 2017

Iloinen mieli – rento keho (Kehoälyn uniikki toimintatapa)


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on viisas ja järkevä toimintatapa eli Iloinen mieli & rento keho eräs Kehoälyn uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa.


Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa

Kun harjoitellaan Kehoälyn asioita pyritään olemaan mahdollisimman hyvällä mielellä koko harjoituksen ajan. Harjoitellaan asioita pyrkien olemaan mahdollisimman aktiivisella hyvällä tavalla rentona (ei vetelänä!) koko harjoituksen ajan. Pyritään tiedostamaan, kuinka iloinen mieli ja rento keho ovat toisistaan riippuvaisia asioita. Käytetään tätä tietoa myös arkielämässä aktiivisesti hyväksi, parantamaan jaksamistamme ja terveyttämme.


Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat:
Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.

Kun olet kiinnostunut Kehoälyn harjoittelusta, peruskurssit löydät täältä ja Terveysmeditaation peruskurssit täältä. Kun haluat opiskella Kehoälyn ohjaajaksi, ohjaajakoulutuksen löydät täältä. Kursseilla oppikirjana on Kehoälyn salaisuudet -kirja, jonka voit helposti tilata postitse täältä.



tiistai 21. maaliskuuta 2017

Kehoälyssä käytettävä Ravinnon nauttimisen toimintatapa



Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Harjoittelutapojen lisäksi on olemassa muita terveyttä vahvistavia toimintatapoja, joita Kehoälyyn perehtyneet (Mestarit, ohjaajat ja edistyneet harjoittelijat) noudattavat tarpeidensa ja kykyjensä mukaan, miten kukakin. Nyt vuorossa on Kehoälyssä käytettävä viisas, lempeä, myötätuntoinen, järkevä ja melkolailla uniikki Ravinnon nauttimisen toimintatapa, jonka tuella ja avulla pystyt vaikuttamaan myös ruokailutottumustesi ja elämäntapojesi kautta oleellisesti terveyteesi.


Kehoälyssä käytettävä Ravinnon nauttimisen toimintatapa

Ruoka ravitsee. Ravinnon tehtävä on tukea ja vahvistaa elinvoimaasi. Syö ruokaa pitääksesi parhaalla mahdollisella tavalla yllä terveyttäsi. Siunaa ja kiitä ruuasta. Ravintoa koskeva kehoeettinen periaate on hyvin selkeä. Ruoka ravitsee. Tämän ravintoasian asian pitäisi olla ihmisille selvää. Näin ei kuitenkaan edelleenkään vaikuta olevan, jos jotain yrittää päätellä siitä mitä yleensä kaupoissa on myynnissä. Sitähän kauppiaat myyvät mitä ostetaan, ja tarjolla on kelpo ruuan lisäksi suurelta osin myös mitä ihmeellisimpiä teollisia ”pseudo-ruokia”, jotka pursuavat lisäaineita, väriaineita, puhdistettuja sokereita tai keinotekoisia myrkyllisiä makeutusaineita.

Ravinnon tehtävä on kirjaimellisesti ravita kehoamme. On suuri merkitys mitä laitamme suusta sisään, sillä se "jokin" virtaa läpi koko ruuansulatuselimistömme joko vahvistaen elinvoimaamme tai sitten ei.
Kun Kehoälyn parissa puhumme ravinnosta, kyse on luonnollisesta ruuasta, luomuruuasta ja puhtaasta vedestä. Kehoälyn harjoittelijan kannattaa valita ravinnokseen kunnollista elinvoimaista ravinnerikasta ruokaa ja juomaa, ei pelkkiä kaloreita. Jos syömme ruokaa, jossa on paljon säilöntäaineita, rasitamme elimistöä, sillä säilöntäaineiden tehtävä on estää ruokaa mätänemästä eli pilaantumasta. Tämä pilaantuminen on aika paljon samankaltainen prosessi kuin ruuan sulattaminen. Siksi ruoka, jossa on paljon ihmiselle haastavia säilöntäaineita, häiritsee ravinnon hyväksikäyttöä, sillä kehon on vaikeampi sulattaa sitä.
 

 
Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat: 
Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn
toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn
harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.







sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on Kehoälyn viisas ja järkevä toimintatapa eli Hitaan kiiruhtamisen uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa. 

Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun) 

Halutaan aidosti ymmärtää kehon muutoksien tapahtuvan parhaalla tavalla riittävän hitaasti, jolloin terveyden edistyminen tulee mahdollisimman pysyväksi ja pitkäaikaiseksi. Tiedostetaan riittävän hitaan muutoksen, eli käyttäytymisen, tottumusten, mielen tai kehon muutoksen auttavan meidät terveyden kannalta parhaaseen, mahdollisimman kestävään tulokseen. Tämän toteutuminen edellyttää säännöllistä, jatkuvaa, riittävän lempeää Kehoälyn harjoittelua. Laiskuudesta johtuva harjoitustauko ei ole hidasta kiiruhtamista.

Säännöllinen jatkuva harjoittelu:



Olemme sitä mitä toistuvasti teemme.
Erinomaisuus ei siis ole teko vaan tapa.

                                                                                               Aristoteles




Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat:
Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.

Kun olet kiinnostunut Kehoälyn harjoittelusta, peruskurssit löydät täältä ja Terveysmeditaation peruskurssit täältä. Kun haluat opiskella Kehoälyn ohjaajaksi, ohjaajakoulutuksen löydät täältä. Kursseilla oppikirjana on Kehoälyn salaisuudet -kirja, jonka voit helposti tilata postitse täältä.


 

perjantai 17. maaliskuuta 2017

Kehoälyn Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on Kehoälyn viisas, lempeä, myötätuntoinen ja järkevä toimintatapa eli Auttamisen ja myötätunnon uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa.

Kehoälyn Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa

Vain hän, joka haluaa auttaa itseään, on henkisesti valmis tukemaan myös muita. Tärkein auttamisen muoto on itsensä auttaminen. Tämän jälkeen tärkeää, hyödyllistä ja eettisesti arvokasta on tukea muita ihmisiä auttamaan itseään. Kehoälyn harjoittelu ja asennoituminen sisältää myötätunnon ilmaisemista, mutta ei säälin. Säälin ilmaiseminen toiselle on kehotus itsesääliin, joka taas johtaa ongelman ratkaisun välttelyyn. 

Kärsimys ei ratkaise ongelmia, sillä se tuottaa aina lisää kärsimystä. Myötätunnon ilmaisemisen tarkoituksena tulisi olla rohkaista hädässä olevaa auttamaan itseään, lisätä elämän mielekkyyden tunnetta, sekä kannustaa apua ja myötätuntoa tarvitsevaa etsimään aktiivisesti positiivisia ratkaisuja ongelmiinsa. Eräs tärkeimmistä ratkaisuista haastavan tilanteen kohdalla on korjata oma asenne, eli valita tilanteeseen parhaiten sopiva uusi asenne.


Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat:
Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.

Kun olet kiinnostunut Kehoälyn harjoittelusta, peruskurssit löydät täältä ja Terveysmeditaation peruskurssit täältä. Kun haluat opiskella Kehoälyn ohjaajaksi, ohjaajakoulutuksen löydät täältä. Kursseilla oppikirjana on Kehoälyn salaisuudet -kirja, jonka voit helposti tilata postitse täältä.