sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on Kehoälyn viisas ja järkevä toimintatapa eli Hitaan kiiruhtamisen uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa. 

Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun) 

Halutaan aidosti ymmärtää kehon muutoksien tapahtuvan parhaalla tavalla riittävän hitaasti, jolloin terveyden edistyminen tulee mahdollisimman pysyväksi ja pitkäaikaiseksi. Tiedostetaan riittävän hitaan muutoksen, eli käyttäytymisen, tottumusten, mielen tai kehon muutoksen auttavan meidät terveyden kannalta parhaaseen, mahdollisimman kestävään tulokseen. Tämän toteutuminen edellyttää säännöllistä, jatkuvaa, riittävän lempeää Kehoälyn harjoittelua. Laiskuudesta johtuva harjoitustauko ei ole hidasta kiiruhtamista.

Säännöllinen jatkuva harjoittelu:



Olemme sitä mitä toistuvasti teemme.
Erinomaisuus ei siis ole teko vaan tapa.

                                                                                               Aristoteles




Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat:
Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.


Kehoälyn kursseilla oppikirjana on Kehoälyn salaisuudet -kirja, jonka voit helposti tilata postitse täältä.