sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

Hauskan harjoittelun toimintatapa


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Nyt vuorossa on Kehoälyn viisas ja järkevä toimintatapa eli Kehoetiikan uniikki, hieno ja arvostettava toimintatapa. 



Hauskan harjoittelun toimintatapa

Kehoälyn harjoittelu on aitoa itsensä kunnioittamista ja rakastamista. Kun tällainen asenne on Kehoälyn harjoittelussa läsnä, vain silloin voi puhua Kehoälyn tekemisestä. Harjoittele vain silloin, kun kykenet tiedostamaan/muistamaan kuinka hyvä olo Kehoälyn harjoituksesta tulee ja kuinka mukavaa sen harjoittaminen siksi on.

Ole rehellinen itsellesi, väistä itsepetosta. Jos huomaat harjoittelumotivaatiosi olevan hukassa, pysähdy hetkeksi miettimään miksi näin on. Tässä pohdiskelussa hyviä kysymyksiä ovat: ”Miksi aito itseni rakastaminen on niin vaikeaa?” ja ”miksi en arvosta terveyttäni tarpeeksi?”

Tiedämme, että Kehoälyn harjoituksia tekemällä tulee hyvä olo ja elinvoima vahvistuu. Joskus kuitenkin mielemme negatiiviset rakenteet, yhteiskunnan kautta tulevat ulkokultaiset suorituspaineet, vääristyneet liikunnalliset ”no pain – no gain” -harha-ajatukset (“ei tulosta ilman tuskaa”) ja muut vastaavat negatiiviset uskomukset saattavat häiritä tai vääristää Kehoälyn ja Terveysmeditaation harjoitusmotivaatiota ja siten kokonaisvaltaista olemustamme eheyttävää terveyden ylläpitoa.

Näistä negatiivisuuksista pääsee mukavasti irti, kun pohtii oman terveyden ja elämänilon perimmäistä motivaatiotaan. Kaikki haluavat lopultakin olla terveitä ja elinvoimaisia, ja tämän voi saavuttaa parhaiten aidosti itseään kunnioittamalla ja rakastamalla. Aidosti itseäsi kunnioittavassa mielentilassa tehty Kehoälyn harjoittelu on hauskaa.