lauantai 25. helmikuuta 2017

Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö Kehoälyn harjoittelussa ja opettamisessa psykofyysisen terveyden tukena


Kehoälyn harjoittelu tunnetaan ainutlaatuisista kehoeettisistä harjoitustavoistaan. Käyn niitä blogissa pikku hiljaa läpi. Harjoittelutapojen lisäksi on olemassa muita terveyttä vahvistavia toimintatapoja, joita Kehoälyyn perehtyneet (Mestarit, ohjaajat ja edistyneet harjoittelijat) noudattavat tarpeidensa ja kykyjensä mukaan, miten kukakin. Nyt vuorossa on Kehoälyssä käytettävä viisas, lempeä, myötätuntoinen, järkevä ja melkolailla uniikki Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö Kehoälyn harjoittelussa ja opettamisessa psykofyysisen terveyden tukena, jonka tuella ja avulla pystyt vaikuttamaan myös  oleellisesti terveyteesi, kun sovellat sitä itseesi.


Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö Kehoälyn harjoittelussa ja opettamisessa psykofyysisen terveyden tukena

Ihminen ja maailma muuttuvat koko ajan. On olemassa hyvää ja huonompaa muutosta. Hienoa olisi, jos ihminen muuttuisi koko ajan hyvään suuntaan. Sen varmistamiseksi ja tukemiseksi kannattaa tehdä aktiivisesti ja säännöllisesti Kehoälyn ja Terveysmeditaation harjoituksia.

Ihmisen elämänkulku on johonkin asti ymmärrettävissä ja hänen tulevaisuus rajoitetusti ennustettavissa. Tämän tiedon avulla voimme mahdollisesti muuttaa Kehoälyn harjoittelua tekevän henkilön tulevaisuuden psykofyysistä terveysennustetta hyvään parhaaseen mahdolliseen suuntaan. Samalla Kehoälyn harjoittelijan itsetuntemus lisääntyy, sekä itseluottamus ja elinvoima vahvistuu.

Elämänkerrallinen yksilöllinen ymmärrys (ns. elämänkaaripsykologian käytännön sovellus) auttaa Kehoälyn harjoittelijaa selvittämään itselleen mahdollisia fyysisiä ja psyykkisiä haasteita, joista hän on Kehoälyn harjoittelun avulla päässyt tietoisiksi. Tätä tietotaitoa sovelletaan aktiivisesti Kehoälyn harjoittelussa. Kehoälyn ohjaajien ja etenkin Mestareiden oletetaan päivittävän aktiivisesti tietotaitojaan psykologian alueelta, sillä elämänkerrallinen ymmärrys sitoutuu kiinteästi osaksi muita Kehoälyn ja Terveysmeditaation käytännön harjoitusohjeita.


Listattuna tunnetuimmat Kehoäly® terveysmenetelmän toimintatavat: 
Creatio Aeterna, Kehoälyn sisäinen laatutakuu (eli Jatkuvan kehittämisen toimintatapa).
Lempeän harjoittelun toimintatapa.
Kehoälyn toimintatapa.
Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa (sisältäen säännöllisen harjoittelun)
Kehoetiikan toimintatapa.
Kehoälyn harjoittelun toimintatapa.
Iloinen mieli - rento keho -toimintatapa.
Hauskan harjoittelun toimintatapa.
Auttamisen ja myötätunnon toimintatapa.
Tiedosta: Yksi vaiva, sata syytä. Sata vaivaa, yksi syy.
Hyvän vahvistamisen toimintatapa.
Elämänkerrallisen lähestymistavan käyttö psykofyysisen terveyden tukena.
Ravinnon nauttimisen toimintatapa.